O nama

Od samog početka naša želja je da stvorimo mesto gde će se negovati prave vrednosti, gde će lepo vaspitanje biti imperativ, a dečija radoznalost negovana i podsticana. Kada je u osnovi svega što radimo ljubav, onda naša deca rastu u srećne ljude i jake ličnosti. Tako je naša Ustanova i dobila ime jednih od najvećih ljudskih vrlina “Dečija kuća – Ljubav, vera i nada.”

Prijatna atmosfera i kvalitetna briga o deci

Naš rad se temelji na humanističkom shvatanju deteta kao aktivnog, interaktivnog i kreativnog bića, koje je vredno samo po sebi.

• Montesori pripremljena sredina
• Priprema za školu
• Socijalni razvoj
• Emocionalni razvoj
• Razvoj samopouzdanja

Nada Mašić, osnivač PU "Dečija kuća"

Rođenjem Andreja i Marka, počela sam intenzivno da razmišljam koliko veliki uticaj ima detinjstvo na odrastanje i formiranje ličnosti.

Imala sam utisak da oko mene roditelji previše štite decu i šalju im poruku da nisi dovoljno veliki i dovoljno dobri za mnoge stvari. Shvatila sam da poruke koje šaljemo našoj deci u najranijem uzrastu zapravo utiču na formiranje uverenja. Ako želimo da dete izgradi jaku ličnost, trebamo mu obezbediti podsticajno okruženje, da bi o sebi razvilo pozitivno mišljenje i da je vredno samo po sebi. Od najranijeg uzrasta sam svoje sinove podsticala da su samostalni, da ne traže pomoć za sve ukoliko im nije zaista potrebna i ohrabrivala ih i podsticala da istražuju ovaj divan svet koji ih okružuje. Montesori program mi je u velikoj meri pomogao da razumem potrebe deteta. Nakon rođenja ćerke Mile, odlučila sam da osnujem Dečiju kuću “Ljubav, Vera i Nada”. Ovo ime sam odabrala jer smatram da svi mi koji radimo sa decom imamo veliku odgovornost u formiranju uspomene na njihovo detinjstvo. Zato i naš vrtić nosi ime najvećih vrlina, ljubav od koje sve počinje, ljubav prema deci, životu, poslu, vera u našu decu jer ona jesu naša budućnost i nada da ćemo doprineti stvaranju lepih uspomena na bezbrižne dane njihovog detinjstva.

“Life affords no greater responsibility, no greater privilege, than the raising of the next generation.” – C. Everett Koop

Naša misija i vizija

Montesori program zasniva se na buđenju želje za učenjem, zadovoljavaju radoznalosti, izgradivanju koncentracije deteta, radnih navika i samopouzdanja. Glavni cilj svih aktivnosti je pomoći prirodan razvoj deteta. Osnovni oblik učenja je rad sa Montesori materijalima.

Naša vizija je srećno i zadovoljno dete koje raste u sigurnom, lepom i podsticajnom okruženju za razvoj svojih genetskih potencijala.

Naša misija je da Montesori pristupom u ranom vaspitanju i obrazovanju osposobimo decu za samostalan i odgovoran život; da usmerimo decu da poštuju osnovne ljudske vrednosti; da su spremna za saradnju, zajedništvo i toleranciju.

Cilj nam je da naša deca budu samosvesna, samostalna, sa stavom i izraženim karakterom, ali isto tako i lepo vaspitana, prijatna, sa izraženom empatijom, i svešću šta je drugarstvo i osećaj zajedništva.

Nagrade i reference

Veliko nam je zadovoljstvo da vas obavestimo da je završena publikacija na osnovu istraživanja sprovedenog u našem vrtiću PU “Dečija kuća- Ljubav, vera i nada” u Novom Sadu.

Istrazivanje su radile dr Maja Galić, doktorka medicinskih nauka i doktorke pedagoških nauka Otilia Velišek- Braško i Tamara Radovanović.

Istraživanje je podržano i finansirano od strane Pokajinskog sekretarijata za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost AP Vojvodine.

One su kroz sveobuhvatan, holistički pristup detetu došle do rezultata gde ni kod jednog od testirane dece nije otkriveno odstupanje ni u jednoj od oblasti, što u dosadašnjim istraživanjima nije bio slučaj. Sve ovo potvrdjuje pretpostavke da su rezultati kod dece zaista sjajni što je rezultat primene kombinovanog nacionalnog i Montesori programa. Primenom oba programa jačaju izmedju ostalih i oblasti fine motorike i koordinacije i balansa, što je izuzetno značajno za njihov neurološki razvoj i kasniju spremnost za polazak u školu.

Integrisano učenje i stimulacija razvojno neuroloških funkcija dece predškolskog uzrasta

Stimulacija razvojno neuroloških funkcija dece predškolskog uzrasta posredstvom integrisanog učenja

Ova knjiga će se naći i na policama biblioteke Matice srpske kao i Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.

Benefits of medical role-play for preschool children-examples of good practice

 

Scroll to Top