Ukratko, Montesori ističe učenje kroz svih pet čula, a ne samo kroz slušanje, gledanje i čitanje. Deca u Montesori ustanovama uče po sopstvenom, individualnom tempu i prema sopstvenom izboru aktivnosti. Deca su aktivna u individualnim ili grupnim aktivnostima sa materijalima sa kojima ih je upoznao vaspitač. Učenje je interesantan proces otkrivanja, koji vodi do koncentracije, motivacije, samodiscipline i ljubavi za učenjem.

Tradicionalni pristup | Montessori pristup |
---|---|
Homogene/uzrasne grupe dece | Heterogene/mešovite grupe dece |
Dominantna uloga plana i programa | U središtu su potrebe deteta |
Režim dana je striktan | Poštuje se tempo deteta |
Dominantna je uloga udžbenika | Praktičan rad i neposredno iskustvo |
Gradivo se deli na predmete i oblasti | Kosmičko obrazovanje gde se svet posmatra i izučava kao celina |
Motivacija vaspitačem koristeći nagradu i kaznu | Motivacija ličnim razvojem |
Vaspitač kontroliše podučavanje | Iskustveno učenje kroz kontrolu greške koju ima svaki mterijal |
Vaspitač je u središtu i dominira | Vaspitač je posmatrač i usmerava dete |
Rad sa celom grupom | Individualni rad |
Dete radi za stolom, dete je statično | Sloboda kretanja i rada, dete je aktivno |
Vaspitač pomaže | Uzajamno pomaganje među decom |
Izvor znanja je vaspitač | Izvor znanja je interakcija dete - sredina - materijali |
Igranje uloga | Realan život |
Igračke nisu uvek dostupne deci | Svi materijali su uvek dostupni deci |